האתר בהרצה, במידה ודרוש מידע שאינו קיים - נשמח אם תצרו עימנו קשר

נועה ברנט: נקודה בזמן – יוני 2022

העבודות של נועה ברנט הן תולדה של שיטוטים וירטואליים בעולם באמצעות אפליקציית המפות של גוגל (גוגל־מפס).
ראשית העבודה הייתה התבוננות בתצלומי האוויר המתעדים את אזור ישראל והסובב אותה במבט מעמיק על כל השטח בלי גבולות, מבט משתהה ומחפש עקבות של חיים שחדרו לפריים, את החד־פעמיות של רגע הצילום. כך למשל מטוס שנלכד בתצלום הלווייני, תנועה לא קוהרנטית של גלי האוקיינוס, מספר של כביש שסומן על התצלום בלי להתחשב בנקודת־המבט האווירית של הצילום ובשפה החזותית שלו.
ברנט מתמקדת באזורים שמעניינים אותה, "תופרת" עם העכבר פיסות מציאות שונים, מתעכבת על פערים ועיוותים שנוצרו בידי הטכנולוגיה, ובסופו של התהליך מבצעת פעולה ידנית עם מגב וצבע המדפיסה את הדימוי על בד.
מתוך המרחבים המשוטחים, חסרי גבולות וצורה, מבצבצות אבנים, יוצרות אדוות של קמטים וכיווצים בבד, סימנים המשיבים את המקומי לתוך העבודה, מנכיחים את הממשי. אלו הן אבנים שאספה האמנית במהלך שיטוטים ליד בית ילדותה שבכרמל.
העבודות בתערוכה נעשו בתקופה של סגרים וריחוק, פרק זמן לא מבוטל שבמהלכו העולם היה "סגור". הן מציגות מסע גיאוגרפי וחומרי מרובה שלבים בין מציאויות, בין נקודות מבט, על התפר שבין כאן לשם . התערוכה מהווה אבן דרך משמעותית בעשייתה של ברנט, אמנית צעירה שזוהי לה תערוכת יחיד הראשונה.

טל בכלר, אוצרת
יוני

התערוכה בתמיכת "בשביל האמנות"

 

דילוג לתוכן